Thursday 10 May 2012

DON’T FALL FOR ‘BUKU JINGGA’





SANDAKAN: Gum-Gum assemblyman Datuk Zakaria Haji Edris has advised the people in the district not to be hoodwinked by the contents of the ‘Buku Jingga’ expected to be distributed by the opposition at the Mile 32 check-point today, maintaining that the pamphlet contains nothing more than just empty promises by the opposition to Sabahans.

The ‘Buku Jingga’ is actually an expression of a long-term development master plan devised by Pakatan Rakyat, comprising the three major opposition parties of PKR, DAP and PAS.

Zakaria said no one could stop the people from reading the pamphlet, but reminded them of the fact that Barisan Nasional had and would continuously develop the district.

“The people should never forget the contributions made by the government,” he said at a gathering at Kampung Pertanian where more than 400 villagers recently enjoyed the provision of piped water supply.

Zakaria also went to look at the condition of a damaged bridge and said the problem would be addressed immediately so that the bridge could be utilised again. (theborneopost)

8 comments:

  1. kena bijak menilai kandungan buku tersebut, jgn mudah terpedaya dgn isinya.

    ReplyDelete
  2. Siapa2 pun boleh janjikan bulan dan bintang. Tapi kena nilai kemampuan pihak yang berjanji sama ada mereka mampu lakukannya atau sekadar janji manis.

    ReplyDelete
  3. Kerajaan sudah sediakan banyak rancangan pembangunan dan kemudahan kepada rakyat. Cuma perlukan masa untuk realisasikannya. Pembangkang hanya tahu mengkritik saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kritikan yang pembinaan tu bagus tapi mana yang boleh dipperbaiki bagus diperbaiki kelemahan yang ada

      Delete
  4. Jangan tertipu dengan isu yang ada dalam buku jingga itu. Itu cuma hanya perangkap semata-mata. mesti kata-kata dan janji-janji yang menarik akan diguna untuk menarik sokongan tapi sebenarnya itu tidak benar sama sekali.

    ReplyDelete
  5. Buku jingga bukan semuanya sesuai dilaksanakan

    ReplyDelete
  6. biarkan saja rakyat membaca buku itu.. tidak salah juga ba.. yang penting rakyat sendiri perlu bijak menilai terutamanya berkenaan dengan sejauhmana pemimpin2 pakatan mampu melaksanakan janji2 mereka dengan melihat kemampuan pentadbiran mereka di negeri2 yang mereka tadbir..

    ReplyDelete
  7. perlu diingat, Pakatan tidak mempunyai pengalaman dalam mentadbir negara.. sedangkan negeri2 yang mereka tadbir juga sudah sedia maju dan membangun kecuali kelantan yang sehingga hari ini mundur dan miskin walaupun ditadbir selama lebih 20 tahun oleh PAS..

    ReplyDelete