Monday 1 April 2013

PERTAHAN KESEJAHTERAAN YANG DIWARISI






SUMBANGAN.....AZIZAH menyampaikan sumbangan kepada seorang penduduk warga emas pada program Jelajah Salam sayang di Kg Lubak Darat, Beaufort.

Oleh : ABU BAKAR ESAH

BEAUFORT:Penuduk di sini dingatkan agar tidak mensia-siakan kesejahteraan yang telah lama dinikmati hasil perjuangan pemimpin BN sejak sebelum kemerdekaan lagi.

Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Azizah Mohd Dun berkata penduduk berperanan mempertahankan kemerdekaan yang dimiliki dan sentiasa berusaha menolak anasir negatif yang mah menghancurkan perpaduan.

“Apa yang kita nikmati pada hari ini adalah hasil keringat dan airmata perjuangan pemimpin terdahulu maka kita tidak harus mempersia-siakannya harga sebuah kesejahteraan. Justeru itu kita mesti bersatu padu mempertahankan apa yang telah diwariskan oleh mereka agar masa depan generasi seterusnya terjamin.

Jangan benarkan anasir yang boleh menggugat perpadua dan keamanan negara. Jika tidak kita akan dijajah semula,” katanya pada program Jelajah Salam Sayang di rumah Joseph Riping Kg Lubak Darat, di sini baru-baru ini.

Hadir sama, Ketua Daerah, OKK Wong Samie, Pengerusi Kelab Pro BN Beaufort, Osin Jilun, Mantan Naib Ketua Cabang PKR Beaufort, Adnan Matali, Ketua Kampung Lubak, Sabli Saliambar dan pengerusi JKKK Matlani Ukal.

Azizah yang juga wakil rakyat Klias berkata kesungguhan kerajaan menjaga kepentingan rakyat semua kaum di negara ini telah terbukti sejak dahulu lagi

“Segala kebaikan kerajaan Barisan Nasional (BN) telah kita nikmati. Sebagi rakyat yang bertanggungjawab maka berilah sokongan yang padu kepada calon BN pada PRU-13 nanti unt7uk memastikan BN terus mendapat mandapat yang lebih besar untuk meneruskan pentadbiran negara an negeri ini,” katanya.

Diakahir majlis Exco Wanita Umno itu menyermpurnakan penyampaian sumbangan kepada 22 penduduk terdiri daripada warga emas, OKU dan ibu tunggal.

No comments:

Post a Comment